lördag 27 september 2008

13. And then.. the halsfluss came. (1 inspelningsdagen)


Wow, nu började det på riktigt. Skådespelare, ljus, ljud, kolla shotlist, pauser, stress och åter stress. Har känt mig krasslig exakt hela veckan, hostas och snorat på allt och alla och efter ha vilat upp mig så kom jag till inspelningen strax innan lunch och allt gick jättebra! Allt hade gått jättebra under förmiddagen och vi hade till och med tid för en lite längre lunch. Efter lunchen så spelades de viktiga dialog-scenerna in och det togs pick-ups. Vi var ute från vårdhemmet strax efter 6. Helt okej arbetsdag och jag kände definitivt att jag mådde mycket bättre. Till och med frisk. Det var skönt eftersom jag inte ville missa nästkommande dag överhuvudtaget, utomhus scenerna var ju dom scener man väntat otåligt på hela veckan! Och jag vet inte om det var överansträngning eller att jag varit i för tunna kläder igen - men imorse kunde jag inte prata, feber gjorde mig ostadig och det fanns inte en chans att jag kunde följa med ut.

Till och med skådespelerskan i filmen ville inte att jag skulle följa med - jag har nog aldrig känt mig såhär värdelös, jag sitter här och uppdaterar bloggen när det är meningen att jag ska vara med och se allting hamna på film. Men kroppen vill inte. Det är orättvist, kunde det liksom ha väntat och vad är dealen med att vårdcentralen har öppettider? Och har helt stängt på helger. Det är ju sjukt. Men nu ska jag sluta gnälla. Men man kan ju verkligen inte låta bli att känna sig totalt värdelös. Så tyvärr kan jag inte skriva och berätta hur andra dagen har gått. Bara hur första dagen gick. Och den gick galant. Vi är så tajta i vår grupp att arbetet flyter på så snabbt att vi hamnar före schemat. Jag hoppas att allt gått bra idag för dom andra och väntar ivrigt på nyheterna om hur dagen har gått och snart kommer även ni få uppdateringar om hur allting gått.

Så länge kan ni ju kolla på andra inspelningsbilder från igår i vår fotoalbum:
Strange Eye Production

Inga kommentarer: